Gamle minner og drømmer…


Torsdagen gikk meg og mamma en mye lengre tur, den samme ruta ble utvidet med noen kilometer inni skogen. Der gikk vi over den flotte gamle steinbrua. I elva går det fortsatt en god del smeltevann.
På turen hjem gikk vi gjennom skogen fra naboen. Midt inni der ligger et paradis fra barndommen. Et gammelt småbruk som jeg alltid har drømt om å eie. Mange ønsket å kjøpe det opp gjennom årene uten hell. Det er en idyllisk, lun og bortgjemt tomt ned mot sjøen.
Siden ingen har har bodd i huset på flere tiår, så har det gradvis forfallt. Og jeg fikk nesten sjokk når jeg så det igjen nå, det har blitt ganske ille siden sist jeg så det.. Alle vinduer er knuste, og mye hærverk har foregått i tillegg til gamle fine møbler har forsvunnet. Klarte å strekke meg for å titte inn i stuen på trappa, og fortsatt er det den lyseblå malingen på den nydelige panelen på veggene… Så også noen gamle stoler stå igjen der inne. Om man skulle gå inn der nå, ville man vel tråkke gjennom gulvet..
Slik som jeg har drømt om dette huset, møblert og pusset opp i tankene. Bygd veranda og plantet blomster… Jaja.. Nye eiere har kommet til og de skal rive og bygge nytt til sommeren..
Etterpå dro vi på shopping, noe som var langt hyggeligere 😉 Både klær og sko fikk vi oss 🙂 Og garn selvsagt 😉 Skal hekle et sjal til meg selv i deilig  bomull/viskose/silke… 😀

Leave a Reply

